Händelserik vecka...på gott och ont

Det har varit en händelserik vecka sedan jag skrev sist. Det har varit lite strul till och från med Johans bror, eller rättare sagt med de han umgås med. I tisdags hade vi (Johans mam och pap, jag och Johan) en intervention med Gabbe och försökte få honom att inse ett och annat och jag hoppas det är på rätt väg nu!  Vi får se hur det går!

Johan och jag sökte semester torsdag och fredag i förra veckan och åkte till pappa och Gun som var i Guns stuga i Kilafors. Det var jätteskönt att komma bort ett tag och inte fundera så mycket på ditt och datt. Vi gjorde inte så mycket under tiden vi var där och "var" mest, blev omhändertagna av pappa och Gun och det var skönt. En biltvätt hann vi med och även att byta till sommardäck så nu är det fixat. I lördags kom Guns yngsta dotter med sambo och deras lilla Ludvig på besök. Vi tillbringade dagen tillsammans och grillade. Det var mysigt. På kvällen körde vi hem till Ånge igen och igår var vi mest hemma. Vi var ut till Ljungaverk till Johans föräldrar och bror som flyttat dit under helgen.

Ny till det tyngsta på hela veckan. Min farmor gick bort igår. Hon blev 90 år gammal. Hon var sjuk så på så sätt var det skönt att hon fick somna in. Hon har varit dement de sista kanske 10 åren så den farmor jag kände när jag var liten har inte funnits på länge.

En glad nyhet är att jag blivit moster igen till min amerikanska värdsysters son som föddes lördags morse. En liten Jason Troy på knappt 2.5kg har kommit till världen! Fick lite bilder på mailen från Glenda idag och det var kul att se. En sådan liten en! Lika söt som de andra två barnen är han! Ska bli så roligt att följa honom genom livet!

Ska till vårdcentralen idag och förhoppningsvis få ny salva för mina eksem! De andra som jag haft tidigare kan jag inte längre använda så vi får se vad de hittar på nu! Något bra hoppas jag för detta går inte längre, jag får inte sova på nätterna och jag har stora sår på mestadels ryggen för det kliar så hemskt!

Ja det var en liten uppdatering från mig och den gångna veckan! Jag återkommer!

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Så trist med din farmor Ulrika. Jag hoppas att den kommande veckan blir bättre för dig, men att du också tar dig tid att minnas farmor som hon var när du var liten.

Kram, Gunvor

Postat av: Marie

Så mycket det händer runt omkring dig, både roligt och tråkigt. Hoppas att det roliga överväger nästa vecka...och nästa...och...

Var rädd om dig.

*kram*

2006-04-25 @ 17:41:51
URL: http://maraij.blogg.se
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Tråkigt med din farmor Ulrika. Hoppas du får en lugnare vecka denna vecka.
Kram Eva-Lena

2006-04-25 @ 18:15:02
URL: http://www.evalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback