Ingen mässa för min del!

Nu är det klart, det blir tyvärr ingen mässa för mig i Göteborg i september för jag får inte ledigt! :( Skit!! Men, men inte mycket att göra åt. Jag hoppas få träffa er alla någon annan gång!

Livet i Ånge går sin gilla gång. Idag har jag varit på familjedag som jobbet ordnat. Jag hade inga planer på att gå men så hörde en arbetskompis av sig och undrade om jag skulle gå och då fick det bli så. Li som min arbetskompis heter är hemma och är mammaledig och vi har inte setts sedan mitten av april så det var kul att spendera några timmar tillsammans. Hon hade med sig sina godingar Oskar och Ture. Oskar är 2 år och Ture är tre månader. Man blev ju inte mindre sugen nu på att vår lill* ska ta och titta ut snart! En trevlig dag har det varit. Det var mest aktiviteter för de små så klart med ponnyridning, trollkarl, tipspromenad och lite annat.

I måndags var vi i Sundsvall och kikade på barnsaker på Barnens Hus och på Ikea men jag vet inte om vi blev så mycket klokare. Ska kika på Babyproffsen i Östersund också innan vi bestämmer oss. Nu först är det skötbord, säng och barnstol som gäller! Det finns ju så mycket att välja på och eftersom det är första barnet så vet men ju inte riktigt vad man vill ha, vad som är bra etc. Jag har shoppat ett par saker på nätet nu i veckan. En mössa som det står sötnos på och ett badlakan med samma text så några små saker har det blivit. En bio hann vi också med innan vi åkte från Sundsvall i måndags. Vi såg "The Break-up" med Vince Vaughn och Jennifer Aniston. Den var ok men inte mer... Plus för filmen att den utspelade sig i Chicago och för att Vince Vaughn är med, han gillar jag starkt och har gjort i många år nu. Den första film jag såg med honom var "Return to paradise" som jag såg 1998. Bra film, se den om ni inte gjort det. Många tårar föll när jag såg den kan jag lova!!

På torsdag i nästa vecka är det dags för nästa (och sista) ultaljud. Det ska bli spännande!

I måndags vad jag och tog blodprover igen. De sista visade förutom lågt HB att jag har brist på vitamin B12 och för att säkerställa att det visade rätt så fick jag ta ett till. Jag hade hoppats få provsvaret idag men det var inte klart så det blir först i nästa vecka. Skulle det visa sig att B12 fortfarande är lågt så måste jag antingen ta injektioner eller äta tabletter så vi får se hur det går.

Helgen blir bara lugn, vi är lediga och det är skönt. Eventuellt så blir det bio imorgon kväll och jag ska försöka göra lite fler julkort till mamma.

Ha en skön helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback