Ny vecka!

Ja så var det ny vecka igen, inte för att det gör mig något, jag är ju bara hemma. Stackars Johan däremot får lov att jobba. Jag har precis skjutsat honom till jobbet, det är därför jag sitter här. Jobbade inte han skulle jag med största sannolikhet sovit nu. Eftersom jag har lite att pyssla med så är det nog bara bra att jag är uppe. Först på listan står disken, sedan bädda och sedan göra klart ett par tackkort som jag har beställning på.

Ikväll kommer Johans mam och pap hit tillsammans med hans syster, bror, morbror, systerdotter och svåger för att fira min födelsedag som är imorgon. Det ska bli trevligt! Eftersom det finns glutenallergiker i familjen brukar jag ta den lätta utvägen att bjuda på marängswiss (eller hur det nu stavas) för det kan ju alla äta. Imorgon kommer pappa och Gun upp från Kilafors tillsammans med min faster och hennes sambo för att fira. Det ska också bli jättekul, det var ca en månad sedan jag såg pappa och Gun nu och två sedan jag såg faster Gunilla och Ingvar.

Igår var vi på lite släktträff som Johans mamma och hennes ena syster fixat. Vi var nästan 30 pers som träffades i parken i Ljungaverk. Vi blev indelade i fyra lag och så fick vi tävla mot varandra. Grenarna var: kubb, dart, hästskokastning och boule. Det var jättekul. De hade grill med sig också så lunch/middag serverades när man kände för det. Vi hade kanonväder, 25-30 grader. Jag tyckte mest jag satt i skuggan men näsan är röd och likaså båda axlarna. Solskyddsfaktorn blev liksom glömd i farten... Jag har ju så många andra salvor att smörja med.

Om ett par timmar ska jag ringa och gratta mamma också, hon fyller år idag.

Ha en bra vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback