Äntligen!

Nu äntligen ska jag tala om hur intervjun gick förra onsdagen! Det har hela tiden kommit saker emellan när jag tänkt sätta mig här och skriva...

I alla fall, de dök upp 40 minuter försenade, en fotograf och en reporter, båda tjejer och jättetrevliga! Det kändes bra redan när de kom in genom dörren. De frågade mycket och jag fick berätta själv. I två timmar var de här och fotade och grejade. Hoppas nu bara att reportaget blir bra. Det kommer antagligen i tidningen nu på söndag trodde hon, tyvärr kommer det dock inte att finnas i nätupplagan så ni som inte bor i Sundsvall med omnejd kommer att få svårt att läsa det.

Vad har jag mer gjort sedan sist då tro?? Vi har mest varit hemma tror jag och hos Johans föräldrar i Ljunga. Jag har jätteproblem med min hud för tillfället så jag inte så stor lust att göra något alls. I morse sa Johan att jag såg ut som en fisk, så torr är jag alltså så jag liksom fjällar. Jag har inte varit i solen alls för jag misstänker att det kan bli ännu värre om jag råkar bränna mig så jag sitter mest inne eller i skuggan. Det är skönt med värmen som äntligen hittat hit i alla fall. Sådant väder beställer jag för resten av semestern!

I fredags tog jag och Johan tåget till Stockholm och gick där en dag. Det var jättemysigt! Vi började dagen på Gray´s American food store, fortsatte med lunch på Hard Rock Café och sedan shopping tills tåget gick hem. Jag köpte en kjol i linne som jag bara älskar, den kommer jag att ha svårt att skiljas från efter graviditeten! Den är så skön (och snygg om jag får säga det själv)! Köpte lite annat småplock också men inga pyssliga saker denna gången, det har jag beställt från andra ställen! :)

Idag har Johan varit på vårdcentralen och opererat ett nageltrång eller vad man ska säga, jo operation tror jag de kallar det. De har skurit bort halva stortånageln så nu ligger han i sängen och kollar på film och har ont. Vi skulle varit med Johans föräldrar och morföräldrar till en sjö och fiskat och grillat i eftermiddag men det blir inget av med det.

Imorgon åker vi till Falun för att hälsa på mamma... Har inte sett henne sedan vår blow-out i december 2004 så tänk på mig är ni snälla!

Ska boka biljetter och hotell till Göteborg också idag. Vi åker nästa söndag och kommer hem igen följande torsdag. Pappa och Gun ska vara hundvakt och det ska bli så skönt att komma bort!

Ja det är väl vad som hänt sedan sist!! Hoppas ni alla mår bra där ute!!

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Kul att ni skall till Göteborg. Skall ni göra något särskillt här?
Ha det gott.
Kram Eva-Lena

Postat av: Marie

Spännande att läsa om reportaget, hoppas du kan scanna in det så att vi "långt-bort-från-stan" kan läsa det.
Tänker på dig och Falu-träffen, hoppas att det går bra. Stå på dig och tro på dig själv.

*kram*

2006-06-20 @ 16:59:36
URL: http://maraij.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback