Takida var med i 4:ans Nyhetsmorgon idag!

Trots att jag inte kom i säng förrän efter 2 i natt så var jag fast besluten att vara upp med tuppen strax före kl 7 i morse för att titta på Nyhetsmorgon på 4:an där Takida skulle vara med och spela två låtar. Så blev det dock inte, jag var på tok för trött... Upp gick jag i alla fall och satte videon på inspelning i alla fall.

För de som inte vet så är Takida Ånges stolthet. Det är ett band som funnits i flera år men med lite olika medlemmar. Jag hörde de första gången när jag var hos Johan i Ånge i augusti 2000. Hur som helst, de är grymma och har lyckats skaffa sig fans över hela Sverige utan att de haft något stort skivbolag eller liknande i ryggen. Nu har de dock fått skivkontrakt, släppt första skivan där, turnerat runt hela Sverige och fått ännu fler fans!

Var det händelsevis någon som hade på 4:an strax före 7 imorse eller strax före 10 för då framförde Takida två låtar live. Så kul att se de eftersom de är killar som man ser här i Ånge emellanåt.

Är det någon som är intresserad så finns det en låt att lyssna på (och även se framträdandet från i morse) på
http://www.tv4.se/nyheter/nyhetsmorgon/ Det går också bra att hälsa på på deras hemsida www.takida.se

Snart går de in i studion för att spela in nästa skiva, den ser vi fram emot!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback