Jobb-test

Fötterna på jorden (500-700 p)

Du är en realist, praktisk i din läggning och med båda fötterna på jorden. Men du är också noggrann och analystisk. Du vill se tydliga resultat av ditt arbete och skulle säkert trivas lika bra som sjöman som i jobbet som kirurg. Vad du väljer har att göra med hur lång tid du är beredd att studera.

Andra yrken där du troligen skulle komma till din rätt är:
Restaurangchef
Produktionsledare (reklam)
IT-tekniker
Regissör
Projektledare
Rörmokare
Snickare
Vägarbetare
Vaktmästare
Laboratorieassistent
Kemist
Bilmekaniker
Fastighetsskötare
Verkstadsarbetare
Dykare
Fiskare
Florist
Frisör
Tandläkare
Lokförare
Pilot
Elektriker
Montör

Jag gjorde ett jobbtest som jag hittade i Linas blogg. Det stämmer ganska bra in på mig tycker jag, däretmot hittar jag inte ett enda yrke i listan som intresserar mig. Jag får fortsätta att fundera!

Jag är krasslig! Jag verkar ha åkt på någon variant av vinterkräksjukan men utan kräk, tack och lov. Igår sov jag mest men idag känner jag mig bättre i alla fall fast magen är fortfarande inte 100.

Jag funderar på att börja på Pilatesinspirerat corepass på Träningshuset här i Ånge. De ska börja med ett mamma-barn pass som jag tyckte lät intressant. Jag har aldrig provat på pilates och vet inte alls om det är för mig men jag tänkte testa i alla fall. Ringde de idag för att få reda på pris men de visste de inte och de ska köra i gång på onsdag. Ingen ordning och reda där inte. Jag har ju 800:- från jobbet i friskvårdspeng som jag kan använda som betalning så det vore ju kanon om det blev av och inte var alltför dyrt!

Åter till ett annat ämne som jag tjatat om lite nu och då här i bloggen! Jag vill scrappa!!! Jag tänker varje dag att ikväll ska jag sätta mig när Hampus somnat. Tror ni det blivit av ännu? Nädå... Jag blir så trött på mig själv! Jag känner mig laddad och har lite idéer som jag vill prova. Det finns en utmaning på Scrapbutiken som jag vill vara med på....

Jaja. nu ska jag gå ut med Idefixen och sedan sova! God natt och trevlig helg på er kära läsare!


Kommentarer
Postat av: Pia

kul med sådana test. trist bara att du inte känner att det är något av yrkena som tilltalar dig. :-)
Jobbigt att känna så med scrappingen. Jag vill också scrappa men det blir aldrig av här hemma om jag inte bjuder hem scrapkompisar eller åker iväg hemifrån. Du får komma hit ner till mig och scrappa. ;-)

Postat av: Marre

Hej vännen! Jättetrist att du är sjuk! Jag känner mig heller inte helt hundra. Huvudvärk, nackvärk och allmänt trött. Har jobbat en natt och ska snart ut en till. Imorgon börjar dock nya schemat med SOVANDE JOUR-NÄTTER! Underbart! Vilket kul yrkestest! Jag fick kategorin "Vård och känsla" eller nåt sånt (typ psykolog, socionom)... Då har jag nog hamnat rätt! ;) Nu ska jag se Sporten innan jobbet! Krya på dig! Bamsekramar!

2007-02-18 @ 19:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback