Semesteruppdatering och studiecirkelledare (kanske)

Nu ska jag lämna en liten rapport från vår semester tänkte jag, foton kommer senare.

Vår semester började i Falun, vi körde ner till mamma och sov en natt där. Dagen efter åkte jag och Johan till Tällberg till hotel
Dalecarlia. Vi hade fått en natt där av mamma i försenad 30-års present. Vi fick ett mysigt rum ed underbar utsikt över Siljan. På eftermiddagen hade jag bokat in an ansiktsbehandling på deras spa och på kvällen väntade en god tre rätters middag. Efter middagen tog jag och Johan en promenad i Tällberg, bl a ner till Siljan. Dagen efter checkade vi ut på förmiddagen och sedan promenerade vi runt i Tällberg och besökte de söta souveniraffärerna och åt lunch innan vi körde mot Falun igen. Mamma hade hand om Hampus när vi var borta, det var första natten som han sov utan någon av oss (mig eller Johan alltså). Det hade gått jättebra, han och mamma är bästa kompisar. När vi är hos henne blir både jag och Johan nerputtade ett steg på favoritskalan:).

Måndagen den 11/8 tog familjen L. tåget till Göteborg. Vi bodde på hotel Scandic Europa där vi bott flera gånger och trivts jättebra. Vi ägnade oss åt lite shopping på eftermiddagen och på kvällen mötte vi Maria och Kristian på Hard Rock Café och åt middag. Tisdagen tillbringades till stor del på Liseberg med Maria och hennes två barn Alice och Linnéa. Det var Hampus första besök på Liseberg. Han älskade Farfars bil, den kunde han åkt hur många gånger som helst men det blev två gånger. Han gillade också Drakbåtarna men Ponnykarusellen gick för långsamt. Kvällen tillbringade vi hemma hos Maria och Kristian med middad medan barnen lekte. På onsdagen shoppade vi lite och fikade med Maria innan vi tog tåget tillbaka till Falun.

Torsdagen den 14:e augusti bar det av till Borlänge för att hälsa på Marre, Calle och lilla Emmy. Det var jättetrevligt och roligt att se Emmy som vi bara sett på kort tidigare.

På fredagen körde vi från Falun till Kilafors för att hälsa på pappa och Gun som var i Guns stuga. Vi var där över helgen. Det var mysigt men vädret kunde ju varit bättre. På söndag eftermiddag körde vi hem och nu njuter vi av vår sista semestervecka som går på tok för fort!!!

Idag ringde det en dam från Studieförbundet Vuxenskolan och undrade om jag kunde tänkt mig att hålla i en studiecirkel om scrapbooking i Ånge i höst. Ja, gärna svarade jag. Det vore ju hur kul som helst!! Hon ska sätta ut annons i nästa vecka och då är det ju bara att hoppas på att det är några som är intresserade och anmäler sig. Är det någon av er, kära läsare, som hållit i en kurs någon gång så får ni väldigt gärna höra av er, jag behöver tips och idéer om hur man kan lägga upp det hela. Jag återkommer i ämnet när jag vet mer.

Kommentarer
Postat av: Kusin Kicki

Hej Ulrika

Jag har varit ledare i korgmålning för några år sedan och fick förfrågan nu om jag ville vara ledare för släktforskning

2008-08-21 @ 15:22:25
Postat av: Mysmasken

Jag har köpt den här i Canada, men den finns i Sverige också och heter Clip it up :)

Postat av: Anonym

HEj!! hoppas att din sommar varit bra!? Cliparounden köpte jag av two peas - har inte sett den är hemma. Ha en trevlig helg!

2008-08-22 @ 09:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback