112, ambulans och akuten!

Ja detta är några av de saker som vi ägnade oss åt här hemma i söndags. Hampus vaknade på kvällen och hade så mycket slem i halsen som han inte kunde hosta upp. När han försökte hade han lite svårt att få luft vilket resulterade i att jag ringde 112 och att ambulansen kom på besök där hemma. Vår stackars lilla trollobert! Jonas och Robert var det som kom i ambulansen. De lyssnade lite på Hampus och bestämde sedan att vi nog borde åka in så det blev ambulans till Sundsvall på söndag kväll. Väl på sjukhuset tog de snabbsänka och lyssnade på Hampus och så fick han inhalera adrenalin och sedan var det bara att åka hem igen. Sjuktaxi hem där vi var runt 02.30. Jag skulle upp och jobba till kl 6 i måndags så då var man lagom mör. Men huvudsaken är ju att Hampe mår bra igen! Han har varit hemma från dagis denna veckan för han är slemmig i halsen och snnuvig.

För mig har det inte blivit många knop gjorda denna veckan... Jag har gjort 2 kort i alla fall men jag glömde fota de innan de gick iväg, tyvärr. Igår kväll var jag hemma hos Katrin och Albin en sväng, det var skoj att umgås och prata lite. Jag har jobbat också, bara tidiga mornar har det varit. Det är bra skönt att det är fredag idag så man får vara ledig i helgen.

På söndag bär det av till Ängelholm igen, 3.5 veckor är vi borta och det känns ju så där men det får gå.

Kommentarer
Postat av: Marie

Usch, vilken skräckupplevelse. Tack och lov att det gick så bra.
Hoppas att ni får vara pigga och friska nu.

*kram*

Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Fy vad läskigt. Skönt att han blev bättre.
Kram

2008-02-09 @ 08:14:57
URL: http://www.evalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback