Snart är februari här!

Jag har skrivit det förr och jag lär nog göra det igen... Vad tiden går fort! Jag har varit hemma från Ängelholm i snart två veckor och tänkte jag skulle hinna uppdatera och skriva en hel del här men det har ju inte skett...

Jag har jobbat och jobbat sedan sist. I förra veckan var jag två dagar på fjärren och så tre dagar på praktik med Banverket Produktion. Många trevliga prickar träffade jag och Åsa där. Vi fick vara med och snöröja och spårrensa, vi har synat kontaktledning och så var jag ute med signalarna en dag och tittade lite. Det var skojiga dagar och så klart några av de kallaste denna vintern. Denna veckan har jag suttit på fjärren 4 dagar och ska sitta igen imorgon. Det är kul och det går framåt! Jag känner inte riktigt att jag är redo för att ta några samtal men kanske i nästa vecka. Det är hur som helst skönt att känna att det går framåt, det går lättare och lättare att knappa! Igår jobbade både jag och Åsa kväll och då hände det spännande grejor på DLC i Ånge må ni tro! En nedriven kontaktledning minsann, på bangården i Ånge! Åsa och jag tyckte det var jättespännande så klart för vi har ju aldrig varit med om det. Vi var nog de enda på DLC som tyckte det skulle jag tro för det ställer ju till en MASSA bekymmer. En älgpåkörning orsakade också att två tåg tappade luften. Spännande saker det där! :)

Jag och Johan har hyrt film som vi ska se ikväll, "Härmed förklarar jag er Chuck och Larry". Den är rolig tror jag! Den ska jag se nu (om Johan kan slita sig från Diablo vill säga)!

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Ha en trevlig kväll gumman!
Kul att läsa i din blogg.
Kram

Postat av: Ejris

tåg som tappa luften....i min skalle blev det tåg med punka.....kom på att så kan det ju inte va*asg*

måste vara skönt att få va hemma igen KRAM

2008-02-01 @ 13:18:43
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Marre

hej vännen! Kul med ett blogg-inlägg från dig igen. Men jag förstår att du har fullt upp med jobbet. Låter spännande allt som ni får vara med om!
Allt bra här i Blge. Kom ca 2 dm snö igår och nu har det fortsatt att snöa... Kul för alla skidåkare. =) Ska tvätta lite nu och sen åka och jobba. Hoppas vi får till en tele-dejt på söndag. Kram kram!

2008-02-01 @ 13:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback