Nu äntligen ska jag uppdatera!!

Jag började direkt med sista svängen i Ängelholm. Jag och Åsa åkte ner i slutet av februari. Som alltid så var det kul att komma ner och träffa alla igen för vad som skulle bli sista gången. Lite ledsamt så klart för det är ju säkerligen flera som man aldrig kommer att se igen.

De sista 1.5 veckorna tillbringades med en hel del tid i skolan för att förbereda oss för det prov som väntade. Vi var alla lite smånervösa inför det men det gick ju bra för oss alla.

Jag hade bestämt mig för att stanna kvar sista helgen i Ängelholm tillsammans med några andra från kursen. På schemat så stod en resa till Köpenhamn och så blev det också. Vi var 6 st som tog tåget från Ängelholm till Köpenhamn trodde vi men det visade sig att jag kollat fel och tåget gick bara till Malmö. Det blev lunch på Subway i Malmö innan vi klev på tåget som faktiskt gick till Köpenhamn. Det var skoj att åka över bron men det var inte så storslaget som jag trodde. I Köpenhamn möttes vi av regn men vi tog en promenad på Ströget innan vi fortsatte vår resa upp till Helsingör och vidare med båt över till Helsingborg. Självklart så kunde vi ju inte låta bli att tura så det blev några vändor fram och tillbaka över sundet innan vi klev av i Helsingborg och tog tåget tillbaka till Ängelholm.

På tisdagen den 4/3 skrev vi provet. Jag var klar framåt lunch och fick mitt resultat strax därefter och jag är så nöjd. Medans vi väntade på att alla skulle bli klara var vi några som tog en promenad till ett monument över en plats där ett ufo ska ha landat på 40-talet. Lite att kul att ha sett det. På tisdagskvällen hade vi bokat bord för hela gruppen på Casa Mia, en italiensk restaurang i Ängelholm som jag kan rekommendera. Det var roligt att göra något tillsammans allihopa eftersom vi skulle skiljas åt dagen efter. Våra kära magistrar fick en varsin kopp av oss så de inte glömmer oss:). Jag hade också gjort ett varsitt kort åt de som jag tror att jag fotat så det kommer här så småningom.

Sista dagen var den 5/3. Vi samlades i klassrummet och lyssnade på magister Pher, fick våra diplom och kramades. Åsa och jag flög hem och var hemma vid 18 i Ånge. Skönt så klart men också ledsamt. Dagen efter hemkomsten vabbade jag för Hampus var fortfarande dålig. På fredagen var jag och Johan lediga och då bar det av till
Gyllene Hornet i Tällberg tillsammans med Hampus. Väl där mötte vi pappa och Gun som bjudit dit oss för att fira Guns 60-årsdag. Guns döttrar med familjer kom på eftermiddagen och totalt var vi 18st. Vi hade en lugn och skön helg med god mat, promenader och många skratt.

Förra veckan jobbade jag bara. Jag jobbade bl a mina första nätter och det gick bra. Jag ska helgen som kommer och det känns helt ok. Extra pengar är ju aldrig fel, speciellt inte när man drömmer om en USA-resa till hösten.

Johan har varit hemma och vabbat med Hampus i två dagar pga magsjuka. Imorgon ska vi kanske en sväng till Sundsvall då både jag och Johan är lediga. Vi får se hur Hampus mår. Jag behöver åka i vilket fall som helst för jag måste ha en vårjacka. Jag har hittat en från Didriksons som jag gärna vill prova. Vi får se hur det blir!

Idag har jag gjort några påskkort. De kommer också här när jag vet att de nått sina mottagare för några av de läser ju här och jag vill inte förstöra överraskningen. :)

Ja, det var en liten uppdatering från mig. Jag har säkert glömt något men det får ni leva med!

Trevlig kväll kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback