Boktips!

Jag har tänkt tipsa om ett par böcker som jag nyligen läst men inte kommit mig för men nu så ska det bli av.

Den första heter
Escape och är skriven av Carolyn Jessop. Den andra heter Stolen Innocence och är skriven av Elissa Wall. Böckerna finns inte utgivna på svenska så det är engelska som gäller.

Böcker är skrivna av fd medlemmar av FLDS-kyrkan i USA, de bröt sig ur Mormonrörelsen på 1930-talet. Här finns en artikel på Aftonbladets hemsida om just Carolyn Jessop. Denna kyrkan var i ropet i våras då man kunde läsa om att fett par hundra barn om händertagits i Texas och de barnen kom just från denna kyrkan.

Här finns ytterligare en artikel om någon är intresserad.

Böckerna är oerhört intressanta, hemska men så intressanta och oerhört svåra att lägga ifrån sig.

Kommentarer
Postat av: Therese

Tips på böcker kan man aldrig få för många av. Jag älskar att läsa!

Kram

Postat av: Ulrika / TweetyUllis

Har för mig att det var något på Oprah om detta för en vecka sen eller två. Inte ofta man får "chans" att se dagtv nuförtiden...

2008-10-09 @ 21:46:08
URL: http://tweetyullis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback