Det var länge sedan...

Nu var det länge sedan jag skrev något här! Tiden bara rinner iväg känns det som. För er som undrar så har det ännu inte kommit någon bebis. Vi gör inte mycket annat än väntar på det just nu.

Vad har då hänt sedan sist?? Ja, vi tar det från början... Den 2 oktober tog jag mig en tur till Albacken för att hälsa på en arbetskompis som är hemma och är mammaledig med sina två pojkar Oskar och Ture. Jag åkte direkt efter jobbet och var där i många timmar, mycket prat hann vi med liksom fika och middag. Det var kul att träffas och pratas lite nu innan vår bebbe tittar ut. Jag jobbade sedan den veckan och den 6:e oktober var min sista dag på jobbet. Det var så skönt och inte en dag för tidigt. Jag känner mig mycket tröttare så det är skönt att bara få vara hemma nu.

Helgen den 7-8 oktober var det cyber crop på
SR. Jag gick ut hårt redan vid 9 när det hela började. Jag hade stora planer på att hinna med fler utmaningar än i våras men så blev det inte. Under de två dagarna hann jag med tre layouter och 5 kort, inte så pjåkigt ändå med tanke på foglossning, ryggont och annat som hör till slutet av en graviditet. På lördagen kom Emelie och Shirin hit så Emelie pysslade hon också och var med i några utmaningar. Några prov på vad jag åstadkom under helgen kommer här:
Idefix
Mys med morbror

Den översta layouten med Idefix skapade jag med cyber crop kittet som jag köpt. Den rosa layouten med Shirin och Johan var en utmaning att lifta en layout som Maria gjort och min tolkning blev då så där.

Lite kort hann jag också med:
Svampar
Söta svampar från hÄnglar & stÄnglar.

Marie Designs jordgubbsflicka

En jordgubbsflicka från Marie Design.

Ja det var väl lite av vad jag fick gjort den helgen. Jag hade till och med turen att vinna i en av utmaningarna. Det var i just den kategorin Marie Design, man skulle göra ett kort och använda hennes stämplar. Vinsten var twinklings som jag väntar på! Jag har de senaste veckorna kommit på hur kul de är att använda och färglägga stämplade motiv med, de är mycket bättre än distresserna som jag bara inte kommer överrens med. Det blir så fint när andra använder de men jag kan bara inte få till färgerna hur jag än donar och trixar. Twinklarna däremot är jättelätta att använda och eftersom jag inte har så många ser jag verkligen fram emot min vinst!

I måndags i förra veckan kom pappa hit. Det har blivit mycket kortspel under hans visit. Nu när han fått kläm på Dollar 40 så vill han inte spela så mycket annat. Han var här tills i torsdags. Pappa och jag grejade lite här och där här hemma, bl a så satte vi ihop spjälsängen och skötbordet. I onsdags var vi i Östersund och tittade och shoppade lite. Mina inköp bestod av te i smaken wine gum, hur smaskigt som helst! Det kan jag verkligen rekommendera, liksom Brunkullans te som kommer från Jämtland. Jag köpte också gips för att kunna göra en gipsavgjutning av magen innan bebisen tittar ut. Den gjorde vi i fredags och det blev riktigt bra! Kul att ha kvar, jag vet inte vad vi ska göra med den men något kommer vi väl alltid på.

Helgen som var tillbringade jag bara hemma. Johan jobbade så det var jag och Idefix som höll ställningarna här hemma. Jag bäddade spjälsängen och gjorde i ordning på skötbordet, packade den omtalade väskan och gjorde en hel del kort. Ja det var nog det hela!

Nu har det hunnit bli måndag (ja egentligen tisdag eftersom klockan är över midnatt) igen och Johan är hemma och ledig tills på onsdag eftermiddag. Det är skönt att ha honom hemma, dagarna går lite fortare då.

Ja det var väl det hela tror jag. Nu ska jag publicera denna och sedan kika om jag kan hitta på vart jag väljer att jag vill godkänna eventuella kommentarer i min blogg då det börjat dyka upp vissa knepiga kommentarer.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback