Annandag påsk

Sitter på jobbet och skriver! Känns surt att vara inne idag när det är så fint väder ute. När jag åkte till jobbet strax före 9 så var det redan 8 grader varmt ute. Skönt! Får se om jag orkar mig ut på promenad efter jobbet idag.

Ikväll ska vi på middag hos Emelie (Johans syster) och hennes man Mohammad för att fira Emelis 19-årsdag som var i fredags.  Jag har beställt en bok om scrapbooking åt henne för det ville hon ha och även ett paket med scrapsaker, tyvärr har ingen av dessa presenter kommit fram ännu. Trist att inte ha present med sig när man ska fira men så kan det bli ibland, posten är ju som bekant inte alltid att lita på.

Påskhelgen har varit lugn och skön hemma hos oss. Jag har sovit en hel del men också pysslat lite och varit ute en del i det sköna vädret. Vi hyrde "A history of violence" i lördags men den var ingen hit tyckte jag, jättekonstigt slut. Den liksom bara slutade men det blev liksom inget riktigt avslut. Igår kväll började jag och Johan titta på Sagan om Ringen, det var länge sedan vi såg den så nu tyckte vi det var dags.

Den 2:a juni jobbar vi sista dagen innan vår sommarsemester. Den börjar otäckt tidigt i år men så är det. Det ska hur som helst bli skönt att vara ledig. Vi funderar på att åka till Stockholm den 3/6 och gå på
Takida på Tyrol. Takida är ett band från Ånge som nu äntligen släppt sin första skiva på skivbolag. De har kämpat i många år så det är kul att det äntligen händer något. Kan vi bara få hundvakt så åker vi ner en snabbis till Stockholm. Det vore så skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback