Nu är det snart påsk!

Ja då börjar påsken närma sig med stormsteg. Inte det minsta påskigt har vi det hemma, ja inte ännu i alla fall. Jag ska hem och städa efter jobbet och lägga en påskduk på köksbordet men så mycket annat påskpynt blir det nog inte hemma hos Lindboms i år. Jag har ingen ork eller lust att plocka fram en massa för att bara ett par dagar senare ta bort allt. Nä, då lägger jag hellre energin på något annat!

Jag har i alla fall skickat några påskkort i år, det var många år sedan sist. Jag törs dock knappt säga att de är *viskar* köpekort. Det fanns inte tid för något annat, energin och lusten saknas här också för tillfället. :(

I måndags var jag och Johan i Sundsvall på vår lediga dag. Idefixen behövde hundmat. Passade på att kika runt lite på div. saker, åt på Subway (SMASK) och så såg vi Ice Age 2. Den var rolig! Vi hade turen att de visade den med engelsk tal i Sundsvall annars hade vi inte gått. Det faller bort så himla mycket roligt i dubbningen och även i översättningen för den delen. I alla fall så var filmen rolig, den rekommenderar jag.

Nu är jag på jobbet, ska så vara till kl 12.45 idag. Ska bli skönt att komma hem tidigt. Johan jobbar ända till 20.15 så jag blir ensam hela eftermiddagen och större delen av kvällen. Vi började kolla på "En riddares historia" igår kväll för femtioelfte gången så jag hoppas vi ser klart den ikväll. Den är ju så bra, för att inte nämna rolig! Ännu en film jag rekommenderar. Jag jobbar imorgon också och på måndag men det gör inte så mycket för det är ju så bra betalt då.

Glad påsk på er!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Ulrika!

Vad kul att jag hittade hit här. Jag har tänkt pm:a dig så många gånger och fråga om du mår bra, du har varit så osynlig så länge på forumet att jag hunnit bli lite orolig hur det står till med dig. På tal om påskpynt; jag påskpyntar inte heller. Jag har en liten blomstergrupp med bl a en påsklilja i på vardagsrumsbordet, det får räknas som det påskigaste jag har. Däremot hoppas jag på påskägg fyllda med massor av godis, godisgris som jag är.
Hoppas att du får en skön helg. Kram, Marie

Postat av: Eva-Lena

Jag påskpyntar inte heller trots att jag har 2 barn. Tiden finns inte och jag har inget pynt.
Ha en trevlig helg.

Kram Eva-Lena

2006-04-13 @ 12:36:49
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Gunvor

En riktigt Glad Påsk till dig och familjen (tvåfotade som fyrfotade medlemmar)! Det var kul att hitta din svenska blogg, och jag kommer tillbaka!

Kram, Gunvor

2006-04-14 @ 14:22:20
URL: http://spaces.msn.com/gunvorsspace/
Postat av: Bammie

Hej. Kul att du skaffat blogg. Inte heller jag har något påskpynt framme. Fick gula tulpaner av en kompis och det får vara vårt påskpynt.
kram till dig.

2006-04-14 @ 17:54:02
Postat av: Mysmasken

Kul att du har skaffat blogg!
Påsk? Har inget påskpynt, hehe.
Glad påsk på er :)
Kram

2006-04-14 @ 19:05:38
URL: http://www.mysmasken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback