Gamla vänner!

Idag fick jag ett mail från norsk tjej idag som jag var au pair med i Chicago 98-99. Jag mailade henne i förra veckan för att tala om att jag och Johan väntar barn. Idag kom det svar och hon hade mycket att berätta eftersom hon inte hört av sig på över ett år! Hon har gift sig med en amerikan och bor i USA, i januari fick hon sitt green card och i maj fick de sitt första barn. Det känns jättekul att ta upp kontakten igen, hoppa nu bara vi kan hålla i den!

Jag har börjat ta upp beställningar på julkort av släkten. Morbror Willy vill ha 7. Mamma ville gärna ha 25 om jag orkar och annars så många jag orkar göra. Jag tänkte börja så snart jag kan med tanke på bebisen. Men nog känns det lite konstigt att börja tänka på julkort när det är 25 grader varmt och soligt ute...

6-5 står det nu i gissningar på om det är en pojke eller flicka som bor i min mage. Pojke leder. Det är lite kul att lyssna på folk hur de tänker... Johans mormor och morfar var hos oss i måndags morse och de tror båda att jag väntar en pojke pga hur magen ser ut och hur jag rör mig(!!!). Jag träffade min chef samma dag som redan från början sagt att jag väntar en flicka pga hur magen ser ut. Hon håller fast vid det. Vi får se! Själv har jag ingen aning. Jag har inga känningar åt något håll.

I fredags var jag på MVC på koll. Vi lyssnade på hjärtat, mätte magen och tog några prover. Mitt HB-värde är på väg neråt, dels pga graviditeten men också pga min blödande tarmsjukdom som gjort sig påmind under senaste veckan. Jag har varit i kontakt med min läkare på Sundsvalls sjukhus och väntar på remisser nu på en massa prover som jag måste gå och ta på VC här i Ånge innan de kan sätta in någon behandling. Man kan ju inte påstå att de är direkt snabba med att få ut sina papper. Jag ringde först i måndags och läkaren skulle då ringa upp men det gjorde han aldrig så jag ringde igen igår och sköterskan kunde ju inte fårstå vad som hänt. Läkaren hade i alla fall kollat min journal och skrivit i den att jag skulle ta dessa prover. Jag hoppades att remisserna skulle kommit redan igår eftersom jag pratade med de så tidigt i måndags men icke sa nicke och inte heller idag kom de. Håll tummarna för att de kommer imorgon. Jag vill gärna komma i gång med medicineringen innan helgen.

I måndags var jag och Johan i Sundsvall på bio. VI såg nya "Pirates of the...". Den var bra men slutade helt pucko!! Undra hur länge man måste vänta på nästa film? Någon som vet? Vi hann med en snabb sväng till PoP innan bion för att kolla om de hade några overaller på rea och de hade de men bara rosa och det kan jag ju inte gärna köpa när jag inte vet vem som bor i min mage. Jag hittade en fin brun i manchester som jag blev lite kär i... Är det en flicka så får jag väl sätta på henne en rosa mössa annars tar väl folk för givet att det är en pojk.

På tal om pojkar så fick ett par vänner till oss sitt andra barn förra torsdagen, en pojke denna gång. Hans storasyster är inte hemma för tillfället men hade ringt hem igår och frågat mamma om inte lillebror gick ännu? Det tyckte jag var gulligt! Ett välkommen till världen-kort blev gjort under helgen så lite kreativ har jag varit.

Börjat jobba har jag också gjort. Jag jobbar halvtid sedan torsdag i förra veckan och so far so good! Det känns bra att göra något och inte bara sitta hemma. Här på jobbet träffar man ju i alla fall lite folk!

Jag sitter på jobbet nu och ska boka upp biljetter hem från Göteborg den 2/9. Jag ska gå på scrap och stämpelmässan där den 2:a har jag tänkt. Nattåg ner till Gbg på fredag kväll, mässa på lördag och sedan hem igen på lördag kväll. Det blir en riktig snabbvisit! Är det någon som ska gå/jobba/ställa ut på mässan? Jag hoppas de blir lite kändisar för vem vet när jag kommer att träffa er nästa gång med bebis på gång och allt!

Ja, det var allt för denna gången!  :)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Så härligt att få lyssna på hjärtljuden. Det känns som evigheter sen man gjorde det, nu får man lyssna på andetag i stället. Jag köpte en beige overall till vår bebis då vi väntade och kompletterade med en blå mössa sen när vi viste vad det blev. Fast Anton ofta har blåa kläder på sig så frågar folk om det är en flicka eller pojke ändå.

Ha det bra
Kram Lotta

Postat av: Gunvor

Då ses vi i Göteborg Ulrika! Jag kommer att vara med och bemanna ScrapRooms bord och förmodligen köra lite demos också!
Pirates 3 får du vänta lite längre på - 2007 kommer den! Jag väntar också ...

Kram, Gunvor

2006-08-03 @ 16:25:26
URL: http://gunvors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback