UL och shopping!

Nu har vi varit på ultraljud, det var i torsdags i Sundsvall. Det var ett extra ultraljud pga. min tarmsjukdom. De ville kolla tillväxten på barnet och vi fick ju se den lill* igen så inte oss emot. Allt såg bra ut, bebisen vägde va 50 gram mindre än beräknat men det var ingen fara med det. 1747 gram och ca 40 cm lång. Barnet låg i säte nu så för säkerhets skull ska vi in på ännu ett ultraljud i vecka 36 för att kolla hur det ligger då. Det är ju gott om tid kvar till beräknad förlossning så jag hoppas klimpen/klimpan bökar runt lite där inne så den hamnar rätt så jag slipper vändningsförsök för det verkar inge skoj... Men som sagt, det är ju gott om tid kvar så det borde inte vara någon fara. Ett fotot fick vi med oss hem men det har jag inte scannat in ännu så det kommer en annan dag. Det var mycket svårare att se nu när barnet blivit så stort, massa skuggor och annat som jag inte uppfattade sist. Vi vet fortfarande inte om det är en tjej eller kille som jag har i magen och det är ju så vi vill ha det!

Vi tog en sväng på stan efter besöket på sjukhuset. Middag blev det på Subway och Johan kom hem med ett nytt spel till datorn och jag kom hem med en ny tröja och ett linne så alla var nöjda och glada!

Idag har vi varit i Östersund och beställt en massa saker till barnet. Vi har äntligen bestämt oss för säng och skötbord så det har vi beställt tillsammans med lakan, spjälskydd, amningskudde, babymonitor och massa annat. Tur att vi sparat för det är ju inte direkt billigt (men så klart värt varenda krona). Vi var inne bra länge på Babyproffsen och pratade med en trevlig tjej som hjälpte oss på bästa sätt. Jag är lite sugen på att åka och hämta vagnen nu men den får nog vänta ett tag till.

En liten bebis i vår familj såg världens ljus idag. Det blev en liten Linus som var en liten skrutt, bara 46cm lång och 2200 gram. Det var Johans halvbror Jimmie som fick sitt första barn med sin Mia. Ett bebiskort står på programmet inför morgondagen.

Imorgon är det söndag och det innebär pyssel för min del. Jag har fortfarande en del julkort kvar att göra till mamma och en bröllopskort som ska vara klart nästa helg. Brllopskortet vet jag i alla fall hur det ska se ut så det borde gå fort att göra. Gabbe ska komma och vara här imorgon så han tar väl Johans dator och Johan min så får jag bosätta mig i köket och pyssla. Ev. kommer Johans lillasyster och pysslar med mig och då är det lite roligare.

Bara 2 veckor kvar till Marre kommer nu och tre veckor kvar tills jag ska till Stockhom med mamma och se Mamma Mia. Sista helgen i september kommer mamma hit för att hjälpa till och storstäda, putsa fönster, baka och laga lite mat så vi har när bebisen väl tittat ut. Det ska bli skoj! Jag ser fram emot september!

Två gånger den senaste veckan har jag drömt att det är en pojke jag väntar... Är det ett tecken tro?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback