Back at work

Ja så var jag då tillbaka på jobbet sedan några dagar. Det har gått bra att jobba får jag väl ändå säga även om det så klart är trist att vara här igen. Jobbar tredje dagen idag och ska vara här till kl 21 ikväll.

Johan ligger fortfarande hemma och har ont. Det har blivit lite bättre men är ju inte bra på långa vägar. Känns inte som han kommer kunna jobba på måndag men vi får väl se.

Igår var jag på MVC på kontroll. De tog ett par prover, pratade lite och så fick jag lyssna på hjärtljuden. Har också börjat känna sparkar nu och det är så kul. Det har tagit lïte extra tid eftersom moderkakan placerat sig ivägen. Urmysigt är det i alla fall och Johan är avundsjuk. Han vill ju också kunna känna men det dröjer nog ett tag till.

Jag har börjat ta mig igenom djungeln av alla information vad gäller föräldrapenning, havandeskapspenning etc. Jag hade tidigare förstått att det varit mycket att ta in men kanske inte fullt så här mycket.  Jag måste börja tänka på om jag ska vara ledig lite innan förlossningen, och i så fall hur länge. Vi får se!

Pysslandet har legat på sparlåga den senaste tiden, får se om orken och lusten faller på igen. Kan ingen komma hit och sällskapa med mig och pyssla lite?? Det brukar gå så mycket bättre då!

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Hoppas maken blir bättre snart! Jag ville bara tipsa dig om att PTK har finfin info om föräldraledighet på sin hemsida: http://www.ptk.se/templates/TextPage____267.aspx Och är du med i facket kan du fråga ditt fackombud ifall det är något du undrar över.

Kram, Gunvor

Postat av: Marie

Hade det inte varit så långt, hade jag gärna blivit ditt pysselsällskap.
Det där med föräldrardagar-hit-och-dig verkar vara en djungel, jag är lika impad av alla som kan tala de termerna.
Hoppas allt är bra med dig och käre maken är på benen igen.

2006-07-06 @ 20:48:21
URL: http://maraij.blogg.se
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Hade varit kul att se dig på mässan i göteborg. Ta med gubben :)
När kommer bäbisen?
Kram Eva-Lena

2006-07-06 @ 21:47:27
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Lotta

Föräldrapenningen är en djungel och de som jobbar på försäkringskassan säger olika saker. Så när du pratar med någon som säger något så be och få deras namn, för då kan du alltid hänvisa till att den har sagt det om det är någon anna som säger något annat.

Kramar Lotta

2006-07-07 @ 23:16:33
URL: http://grodyngel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback