Ny uppdatering!

Så var det då dags för ännu en uppdatering av vad som pågått/pågår i mitt liv.

Vi börjar i Falun hos mamma. Det var några trevliga dagar vi spenderade där, allt gick bra! Vi shoppade lite men tog det mest bara lugnt. Idefix träffade en taxkompis som han fick leka med så han var så nöjd och jag och Johan lyckades få ihop det så vi kunde träffa Marre och Calle i Borlänge som vi inte sett sedan 23/12 förra året så det var verkligen dax. Vi åt middag och fikade tillsammans innan det var dags för oss att åka tillbaka till mamma för att kolla på andra matchen i VM-fotbollen för Sveriges del.

Efter Falun åkte vi i stort sett hem och tvättade, skjutsade hunden till pappa och Gun som vi mötte i Ljusdal, packa igen för att sedan åka till Göteborg. Dit åkte vi med nattåget förra söndagen. Vi var framme på måndag morgon, checkade in på hotellet och shoppade under dagen (och vilade, det märks att jag inte har samma ork nu som innan graviditeten). På kvällen mötte vi Maria och Kristian på Hard Rock Café och åt middag ihop. Efter middagen gick vi en långpromenad längs havet och kikade på den nya Göta-tunneln som de invigde helgen innan vi kom ner. Tisdagen tillbringade vi med mer shopping och på eftermiddagen var vi på Liseberg. Inga karuseller blev det men väl en 5-kamp som moi vann! Revansch sedan förra året! En del vinster blev det också på hjulen, bl a 2 DVD-filmer. Kvällen tillbringade vi hos Maria och Kristian där vi åt middag och den mest underbart smaskiga efterrätt bestående av gräddkola-glass från SIA och kolasås till det! Så lätt att göra och SÅ gott! Måste verkligen ge mig ut på glassjakt här hemma och se om jag kan hitta den glassen, det brukar vara ganska dåligt med SIA här omkring.
I all fall, onsdagen spenderades på stan tillsammans med Maria, Kristian och lilla Linnéa. Kl 19 gick tåget hem igen och då var man ganska nöjd efter en lång dag på stan. Lite olika saker har jag köpt, det som kan intressera er kära läsare var en stämpel, nytt embossingpulver och en stämpeldyna från Arkivet!

Midsommarafton var i fredags och då var det fiske som gällde. Det hade vi planerat länge tillsammans med Johans mormor och morfar. De fiskade på samma ställe förra året på premiären och kom hem med fina regnbågar på över 3 kg. Sådan tur hade dock inte vi men totalt 8 fiskar kom jag och Johan hem med och de vägde ca 5 kg tillsammans så det var inte så tokigt!

Igår var vi bara hemma och kollade på Sverige-Tyskland, tyvärr inte mycket att se... Kollade på Amazing Race, lite poker och sedan Derailed som vi hyrt.

Nu har jag precis avslutat min frukost och ska sätta mig och pyssla tror jag om lusten håller i sig tills jag kommer till köksbordet. Bäst att skynda sig! :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Mitt liv ter sig helt händelselöst när jag läser allt ni hinner med och gör...
Hoppas du har en skön sommar där uppe i norr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback