Sjukskriven

Ja så var man sjukskriven i några veckor... Hade tid på vårdcentralen i Ånge igår morse pga min svullna fot och underben. Läkaren där kunde väl inte säga så mycket, hon trodde delvis att det berodde på graviditeten men även att jag fått en infektion i mina sönderkliade eksem. Hon sjukskrev mig i 2.5 veckor och skickade mig vidare till Sundsvalls sjukhus med två remisser i handen. Efter många timmars väntan så hamnade jag på hudmottagningen där de ställde samma diagnos som på vc. Helt säkra är de ju inte men jag har fått ett par olika salvor som jag ska smörja med så hoppas de att svullnaden går ner och att mitt allmäntillstånd förbättras. De gjorde lite olika tester på mig för att försöka utesluta en propp i benet så det var ju skönt att det inte är de. Sjukskriven är jag som sagt och ska försöka ligga så mycket som möjligt med benet högt och försöka vifta så mycket jag bara kan på tårna.

Känns som jag har lite lust att ta tag i vissa saker idag men det är väl bäst att jag mest ligger ner med foton högt. Vill försöka scrappa lite nu för det var så länge sedan men vi får se vad det blir!

Kommentarer
Postat av: Lilo

Ta det lugnt och vila Ulrika! ;) Borde man inte kunna scrappa med foten uppåt? Ialla fall kan du läsa scraptidningar i det läget! Sköt om dig! KRAM!

Postat av: Marie

Krya på dig...Hoppas att du snart blir bättre och hittar en lämplig ergonomisk ställning för att ändå kunna scrappa ;)

2006-05-23 @ 19:35:51
URL: http://maraij.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback