Nu måste jag sätta fart med julkorten...

Jag har kommit av mig lite i julkortstillverkningen... Jag har fortfarande kort kvar att göra till mamma och de måste vara klara tills hon kommer i nästa vecka. De är redan efterfrågade på hennes jobb så jag kanske får göra några fler än jag tänkt. Jag har en idé på mina och Johans julkort ska se ut, måste bara införskaffa en ny stämpeldyna först och prova om det blir bra.

Det var ett tag sedan jag uppdaterade sist, det har inte hänt så mycket men lite i alla fall... Förra onsdagen var pappa och Gun här på besök över dagen. De hade med sig ett lammskinn åt vår bebis och även lite kläder i storlek 50, så pyttiga!! Vi var ut och åt middag på Knutstation och sedan åt vi efterrätt här hemma. Gun hade med sig en äppelkaka om var så god!

Förra torsdagen åkte jag med nattåget till Stockholm för att möta mamma på fredag morgon när hon kom med tåget från Falun. VI gick till vårt hotel och lämnade in väskorna och sedan tog vi en sväng på stan och shoppade. Mest blev det kläder till bebisen men även ett par amningströjor till mig och ett par skor. Vi var ute större delen av dagen på fredagen så när som på en timme när jag tog en tupplur på hotellet. Både graviditeten och förkylningen som jag dragit på mig tog ut sin rätt. På kvällen väntade den efterlängtade föreställningen av "Mamma Mia" på Cirkus. Den var jättebra så jag är så glad att vi kom iväg och såg den. Det var lite konstigt att höra alla låtar på svenska till att börja med men man vande sig rätt fort! På lördagen gick vi en sväng till på stan och shoppade lite till innan det var dags att ta tåget hem igen. En kanontrevlig helg var det och inte blev det sämre av att jag fick prata med lillasyster Sheila i Kansas när jag kom hem! Vi hade inte hörts på telefon på länge så det var skoj!

I veckan har jag annars mest jobbat, det har inte blivit så mycket annat. I tisdags kväll var jag, Johan och Gabbe i Sundsvall. Johan fick sin efterlängtade mobil som han inte kan sluta fingra på. Vi var även på bio och såg "Click". Den var inte alls så rolig som jag trodde, jag blev besviken. Jag fick dock en middag på Max och lite goda biopopcorn så en helt misslyckad kväll var det ju inte:).

Idag ringde de från Babyproffsen i Östersund och talade om att det vi beställt hade kommit. Ja, allt utom två saker men de får vi väl klara oss utan så länge. Vi ska åka upp på måndag i nästa vecka när vi är lediga och hämta hem allt. Nästa vecka är fullpackad! Måndag- Östersund, tisdag- föräldrautbildning och jobb, onsdag- MVC, jobb och så kommer mamma på kvällen, torsdag- ultraljud, hämtning av vagn och shopping i Sundsvall, på fredag är det "bara" jobb.

Nu ska jag se om jag kan hitta någon julkortsinspiration i något galleri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback