Te och tända ljus-premiär!

Idag har jag officiellt börjat hösten. Det har regnat större delen av dagen och inte varit så varmt så det var en perfekt kväll för te och tända ljus! Jag har smakat det nya teet som jag köpte i en liten söt affär här i Ånge för ett par veckor sedan. Smaken är jordgubb och fläder och det var inte alls dumt. Jag har tänt mitt stora Yankee candleljus med doften Caribbean Fruit. Mumma!! Jag har fortfarande flera stora ljus kvar från vår USA-resa 2004 och tur är väl det för här hemma är de ju så dyra! Johan har nog fortfarande inte fattat att alla ljusen kom hem hela i resväskan. Han var lite brydd när jag packade ner de bland alla kläder.

Jag har varit ledig idag och inte gjort så mycket. Fogarna har bråkat mycket idag så jag har mest tagit det lugnt. Har i alla fall försökt få lite ordning på mina scrapsaker som jag har haft över hela lägenheten. Nu börjar de samlas inne i datarummet där de ska vara, i alla fall när de inte används. Jag måste ju se till att lägenheten ser respektabel ut nu när Marre kommer på besök till helgen. Det är ju första gången hon hälsar på oss i denna lägeheten. Hon kommer på fredag kväll och stannar ända till måndag eftermiddag! Jag längtar!! Håll tummarna för att jag får en massa scrappat och kortmakat under helgen! Jag har beställningar på 4 bröllopskort och ett födelsedagskort så jag har att göra!

Nu ska jag ta mig ett par mackor och gå och lägga mig och läsa. Jag och Johan har högläsning för varandra, vi läser David Eddings Sagan om Belgarion för tillfället. MYYYS!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad mysigt det låter med ljus och te... Brittsommaren är på väg, enligt Aftonbladet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback