Jobbintervju, nya scrapsaker och lite annat...

Jag har sökt nytt jobb. Det är spännande! Jag såg annonsen tidigare i somras men det blev liksom inget av med att söka men så sista dagen bestämde jag mig för att söka i alla fall. Jobbet är som trafikledare på Banverket. I onsdags var jag på urvalsprov som gick jättebra och nu på onsdag väntar en intervju. De hade varit 138 sökande till tjänsterna (jag tror det är 5 som ska tillsättas), 27 blev kallade till urvalsprov. Vi var 12 st som blev godkända där och som nu ska på intervju.

Jag är redan lite nervös inför intervjun... Men det ska väl gå bra. Det är med lite blandade känslor som jag går framåt i processen. Om jag nu skulle få jobb så är det ett års utbildning innan vi börjar jobba "på riktigt". 6 månader av den ut bildningen är i Ängelholm... Det känns inte hundra kan jag tala om. Jag vet dock inte om det är 6 månader rakt av eller typ 2 där, 2 praktik här i Ånge eller hur det är upplagt. Det ska jag fråga om på intervjun. Vi får ju några resor hem men det är tydligen inte så många. Hampus kommer ju att glömma bort mig om jag ska vara borta så länge + att Johan får bära en JÄTTESTOR del av allt som ska göras här hemma. Jaja, vi får se hur det blir. Nu går jag ju händelserna en aning i förväg.

Jag fick hem lite nya scrapsaker igår. Det var skoj. Jag passade på att beställa när
KTCrafts hade 25% på större delen av sortimentet. Detta köpte jag:

image103

Jag har redan flyttat in i min nya tote med rullskiva under. Den gamla ligger ute på Tradera om någon är intresserad. 2 cooIa stämplar från 7Gypsies, Stitched Journaling Panels från Autum Leaves och de små rullarna är det band av filt med blommor på. De är jättesnygga tycker jag. Jag har redan använt de på en layout som jag gjorde ikväll. Här är resultatet:

image104

Jag har använt papper från Basic Grey och scalloped Bazzill. Filtblommorna är från Queen & Co. Rubriken är QK Katie Classic och hjärtat är från Autumn Leaves, clearstamp som jag fick hem igår.

Igår var jag, Johan och Gabbe i Sundsvall. Jag och Johan var och betalade handpenning på vår nya soffa som vi förhoppningsvis får om 4 veckor. Gabriel ska köpa vår gamla. Vi åt middag på Subway och var sedan på bio. Johan och Gabbe ville se Simpsons-filmen men det ville inte jag så jag gick ensam på Evan Allsmäktige. Den tyckte jag var rolig.

Idag har vi varit på lunch hos svärisarna och hemma på kvällen. Emelie kom förbi med tjejerna så vi satt och pratade och jag scrappade sidan ovan. Det var kul. Hoppas jag får något scrappat imorgon också när Hampus lagt sig. Det är ju så roligt och det var så länge sedan jag tog mig tid att sitta ner och scrappa. Det har blivit en hel del kort men inget scrappat men det ska det bli ändring på nu.

Imorgon ska jag tvätta och så blir det förhoppningsvis en långpromenad om vädret tillåter.

Nu ska jag sova!! God natt!

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Jag håller tummarna för dig på jobbintervjun! Och Ängelholm är ju bara en "grisblink" från Helsingborg och ScrapRoom!

Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Åh vad kul att du skall på intervju. Lycka till.
Kram Eva

2007-08-12 @ 18:41:56
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Pia

vad kul med jobbet, men jag förstår ju att det inte känns så kul att vara så långt hemifrån så länge... men det är ju nära till scraproom i alla fall... hihi :-) Lycka till med allt!!

2007-08-14 @ 19:46:42
URL: http://engdam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback