Nu är vi hemma!

Nu har vi hittat hem efter en härlig vecka i Skåne! Den var fylld med aktiviteter och ändå hann vi inte med allt som vi ville. Vi får åka tillbaka helt enkelt!

Mamma fyllde ju 60 år när vi var där så en dag gick åt till att fira henne. Hon blev jätteglad för halsbandet som jag gjort åt henne och albumet med foton på Hampus som hon också fick. Så här såg det ut:

  

Jag fyllde också är en dag när vi var där nere, den dagen var vi i Råå och åt lunch på en golfrestaurang alldeles vid havet. Eftermiddagen och kvällen tillbringade jag och Johan i Helsingborg med shopping och bio. Vi var och såg nya Harry Potter-filmen. Den var bra.

Vi hann också med lite shopping på Väla dår jag träffade på Ulrika som jag lärt känna genom ScrapRooms forum. Det var länge sedan jag såg henne så det var kul! En eftermiddag var vi i Helsingör och tittade lite. Jag har aldrig varit där så det var lite kul. Johan ville ha lite öl med sig hem så det fixade vi. Vi hann också med en fisketur. Johan älskar att fiska och jag tycker väl inte att det är helt trist heller så 4 timmar spenderade vi med torksfiske. Det var kul! Jag fick en torsk och Johan två. De åt vi till middag en kväll och det var inte helt fel.

Höjdpunkten på min resa var kursen på ScrapRoom med Marie i lördags. Vi gjorde en veckokalender. Min är inte klar ännu men den kommer här så småningom. En del shoppat blev det också, jag har inte scrapshoppat på länge så det var verkligen kul! Hade hoppats att kanske en Revolution skulle komma med mig hem men så blev det tyvärr inte... Kanske en annan gång.

Till Ånge kom vi i måndags, skönt att vara hemma!! Det blev en resa på 200 mil ungefär. Igår var vi i Östersund och handlade lite och då blev det strax över 20 mil till.

Imorgon ska vi till Alnö och något ställe som heter/kallas för Spikarna. De serverar tydligen några jättemackor som inte går av för hackor. Vi ska dit med svärisarna. Ska också stanna på Barnens Hus och köpa en potta åt Hampus, Johan måste ju ha något att sysselsätta sig med när jag börjar jobba... Hehe!

På lördag ska vi på bröllop, det är Johans morbror som också heter Johan som ska gifta sig med sin Maud. Det ska bli trevligt! Jag har inte varit på bröllop på flera år.

Foton kommer så småningom från vår resa.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Låter som om ni haft en bra semester. Tack för kortet. Vi skall också på bröllop på lördag, skall bli så kul.
Ha det gott
Kram Eva

Postat av: Pia

vad kul att ni hade det bra på semestern. Men förstår att det måste vara skönt att komma hem också! Jättefint album du gjort!

2007-08-01 @ 22:32:42
URL: http://engdam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback