Titta vad som har flyttat hem till mig:

image93

image94

Båda fotona är lånade från
www.addictedtorubberstamping.com och det är där som jag beställt de. De ankom idag tillsammans med två andra paket med scrapsaker som jag beställt. Jag vet inte riktigt vad jag ska använda ramarna till men något kommer jag säkert på. Jag såg de i en annan blogg och blev så sugen!

Ja vad har då hänt sedan sist, ja då menar jag ju inte sedan sist jag postade för då har det inte hänt mycket kan jag tala om... Mycket kortmakeri har det blivit. Jag var med på min första marknad i lördags när det var Hemvändardag i Ånge. Jag hade 52 kort med mig och fick 14 sålda, inte direkt kanonbra men det får väl duga när det är första gången. Hade jag varit hemma så hade jag ju inte fått ett enda sålt så lite bra är det ju. Fick lite tips och idéer också om vad folk vill ha. Man är ju lite insnöad när man sitter här hemma i sin ensamhet och kortmakar.

Igår och idag har vi haft besök av pappa och hans sambo. Det var trevligt. De kom igår eftermiddag och åkte nu på kvällningen. Igår var vi på Knutstation och åt middag och idag har vi mest varit hemma. Pappa har hjälpt oss att sätta upp grindar i trappen så inte Hampe är där och klättar något mer, han har försökt ett par gånger redan. Igår lyckades han välta ett litet bord över sig, jag hann dit men inte riktigit i tid så han fick en liten blåtira under ena ögat, stackars liten. Lägenheten blir mer och mer barnsäker hela tiden, man lär sig hela tiden när han är och grejar överallt med allting.

Hampus ålar sig fram på golvet nu i alla fall med en väldig fart, det började han med på midsommarafton och farten har bara ökat sedan dess. Han ställer sig i krypställning men han tar sig inte framåt på så sätt, inte ännu i alla fall. Han har också rest sig upp till stående ett par gånger. Vår stora lilla kille!

Om en vecka och lite mer bär det av till Skåne. Vi åker kommer fram den 16:e juli och åker hem igen den 22:a juli. Vi ska till mamma och hennes särbo (eller sambo i alla fall över semesteren) i Glumslöv. Jag har typ aldrig satt min fot i Skåne så det ska bli kul! Jo, jag har väl varit där när jag var liten men det kommer jag inte ihåg. Vi får se vad vi ska hitta på där nere. Ett besök på ScrapRoom blir det helt klart. Jag ska på kurs med Marie den 21:a, det ska bli så kul! Det var ett tag sedan jag var där nu och jag misstänker att det hunnit hända en hel del i affären sedan dess. Kanske, kanske kan det bli en mara till hösten... Vi får väl se vad Johan säger som är hemma och pappaledig om han kan tänka sig en hel helg utan mig med lilla Hampus. Hoppas det, det vore så skoj!

Två snabba kort har det blivit nu på kvällen. Johans syster och hennes man har fyllt år under våren och imorgon ska vi fira det. Som vanligt är jag ute i sista stund med att göra kort. Tack och lov så är ju presenterna klara i alla fall! De är båda gjorda med Basic Grey-papper.Så här blev de:

image95

Nu ska jag gå och sova bort min huvudvärk! God natt!

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Enkla men fina kort - ibland behöver det ju inte vara mer än så!
Lycka till med säkerhetsanpassningarna i hemmet! De tar aldrig slut kan jag meddela ;) Men det är en känsla det också - att se "farliga saker" flytta allt högre upp i bokhyllorna och upptäcka att vardgaliga saker faktiskt kan vara ett hot.

Postat av: Pia

ja barnsäkerheten kommer efterhand som man ser vad barnen är kapabla till. Med andra är det lite lättare för då har man lite mer koll. Kul att du fick sålt lite kort!

2007-07-06 @ 07:56:58
URL: http://engdam.blogspot.com
Postat av: Ejris

åhhhh inte alls avis;) har få stämplar lika bra det..för Jag GLÖMMER anväda dem:/ får väl skärpa mig på den fronten=)
kram

2007-07-07 @ 21:13:50
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Ha en jätte bra semester.
Kram Eva-Lena

2007-07-08 @ 00:53:56
URL: http://www.evalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback