Fredag kväll!

Nu är det "bara" 11 veckor kvar tills jag ska börja jobba igen... Jag har ångest, jag borde verkligen försöka ta tag i det där och se om jag kan hitta något annat. Helst något där man är ledig på helgerna så vi slipper tänka på barnvakt åt Hampus var tredje helg när vi båda jobbar... Det finns ju varken kvälls eller helgöppna dagis här i Ånge...

Idag dök det upp ett hus till salu här i Ånge. Vi ska promenera förbi där imorgon och spana lite. Den stora nackdelen är att huset tydligen har direktverkande el eller vad det heter och det vill vi helst inte ha. Då måste man ju fundera på bergsvärme och byta alla element och dra ledningar och då blev det lite drygt... Inte förstår jag vad "El-radiatorer och frånluftsvärmepump" betyder heller. Ska prata med svärisarna imorgon och så får vi får se, man kan ju gå dit och titta i alla fall, det vore ju lite spännande.
Här hittar du huset.

Idag har Katrin och Albin varir här på lunch. Det var jättetrevligt. Jag hoppas kunna lura ner Katrin i stämpel och scrapträsket. Hon har beställt en bok om scrapbooking så det är ju en bra början.

Jag har gjort ett kort:

image80

Filurstämepl från Kortmakaren, texten från Reprint. Papper från Bazzill och Chatterbox och band från Queen & Co (tror jag de heter).

Nu ska jag sluta för det blir bara pucko i min blogg idag, jag ber om ursäkt för den konstiga och stora stilen... Jag vet inte hur den kom dit.

Ha en bra helg allihopa!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!
Tänk vad tiden går, att du skall börja jobba om 11 veckor. Nu när man har varit igång ett tag så känns det inte som man har varit hemma i över ett år. Man kan undra vart den tiden har tagit vägen. Imorgon blir Anton 17 månader, det är inte klokt.
Vår stor dag blir den 4 augusti. Vet inte hur jag skall hinna med allt innan dess som måste göras.
Ha en bra helg
Kram Lotta

Postat av: Marre

Hej vännen! Kul med ett nytt inlägg i din blogg. Jag trodde du skrev med den där stora stilen "med flit". Tycker det var fint! =) Omväxling förnöjer ju, haha. Ja, vad tiden går fort... Men du har en hel sommar kvar hemma med Hampe; glöm inte det! Huset såg jättetrevligt ut; typ en sån villa som vi också letar efter (storleksmässigt). Men här är de minst dubbelt så dyra, hm... Jättetjusigt kort du hade scrappat. Härliga färger! Vi har precis varit ute på långpromme i 70 min och nu ska jag snart förbereda middagen; skaldjurspasta. Mums! Lite rödvin till blir det också. Annars blir det lugnt ikväll; ska jobba 8-16 imorgon. Snart ses vi! Hälsa! KRAMAR!

2007-05-19 @ 17:19:22
Postat av: Gunilla/Nilla

Det var ett fint kort du gjort. Gillar verkligen dom där filurstämplarna!!

2007-05-20 @ 13:18:09
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Hej!¨
Ja tiden bara springer iväg när man går hemma.
Fint kort du har gjort
Kram

2007-05-20 @ 14:45:49
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Gunvor

Vilket fint kort du gjort Ulrika!
Lycka till med husjakten. Jag blir avis när jag ser hur billiga husen är i dina trakter.

2007-05-20 @ 16:04:47
URL: http://gunvors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback