Bara några futtiga dagar kvar...

Nu har jag bara några stackars dagar kvar på min två veckors semester. Buhuh:(! Usch vad tiden går fort när man är ledig. Vi har både varit borta och hemma under semestern. Vi åkte förra tisdagen till pappa i Hofors och spenderade dagen där med honom och Gun. På kvällen åkte vi vidare hem till mamma i Falun. På onsdagen tog vi en sväng på stan i Falun och på eftermiddagen hade mamma bokat in en tid för massage för mig, det var ljuvligt skönt! På kvällen var vi bara hemma. På torsdagen var vi hemma hos mamma på förmiddagen och på eftermiddagn hälsade vi på Marre, Calle och Emmy i Borlänge. På fredagen bar det av till Stockholm över helgen och följande måndag körde vi hem till Ånge. Då var det skönt att vara hemma. Det är ju så att borta bra men hemma bäst tycker i alla fall jag!

Här hemma har vi inte gjort så mycket, precis som det ska vara när det är semester! Hampus och jag hade besök i onsdags av min kompis Linda och hennes lilla Molly och igår kom min arbetskompis Åsa med sina barn, Ida och Filip. Det är alltid skoj med besök!

Jag har i alla fall tagit tag i våra bokhyllor under veckan, de har sett för hemska ut och ser väl fortfarande inte jättebra ut men det är i alla fall bättre. När Hampus började riva och dra i alla böcker och cd-skivor la vi de så högt upp vi bara kunde, det var liksom enklast så och där högt uppe har de blivit kvar, lat som man är... Hur som helst så var det skönt att få lite ordning där. De är dock fortfarande överbelamrade men någon sorts ordning har jag lyckats med i alla fall. Vi har för mycket böcker och behöver en till hylla för att allt ska få plats på ett bra sätt. Jaja, vi får se när vi får plats till det.

Idag har jag varit och klippt mig och så har vi städat här hemma, så skönt att ha det gjort innan helgen. Det blir tacos till middag och ikväll ska vi se på film och mysa. Vi burkar se några julfilmer så här veckorna innan jul för att riktigt komma i stämning. Ikväll blir det nog "Love Actually", men vi ska även se "Tomten är far till alla barnen", "The Holiday" och den första "Ensam Hemma"-filmen,

Imorgon åker jag till Sundsvall och Södra Berget för att gå på julfest med jobbet. Vi ska se en Wallmans-show och äta gott och ha trevligt. En natt blir det på hotellet och sedan hem igen på söndag och till jobbet igen på måndag... Men jag ska inte klaga, jobbar två veckor och sedan är det en veckas semester till över jul!

Tänkte av sluta med lite foton på lite allt möjligt.

Till att börja med min nya almanacka för 2009. Jag är så nöjd! Länk till sidan där jag beställt den finns nedan i ett tidigare inlägg.




En bild på vår ytterdörr och den underbara kransen som jag ser fram emot att ta fram varje advent. Den är inköpt på Papeterie i Nordstan i Göteborg för ganska många år sedan nu. Får jag nu bara hem "Äntligen Hemma"-dörrmattan från Serholt också så blir det riktigt bra där utanför dörren.




Bilden nedan ser lite skum ut... :) Det är i alla fall en anslagstavla, ja eller vad man nu ska säga. Man kan sätta fast papper, foton etc i öglorna och där tänkte jag i år sätta våra julkort. Jag har i flera år haft en korsstygnsbroderad "ficka" att ha julkorten i men i år tänkte jag prova något nytt. Den ser så trist ut just nu men det blir nog bra när jag fyller på med några julkort. Återkommer med "efter-kort" när jag fått några julkort:). Den är inköpt på en söt butik i Landskrona som heter Gröna Bönan, jag var där i oktober när jag hälsade på mamma och Mats under en helg.



Trevlig helg kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback