Börjar närma mig nu...

Jag börjar närma mig två grejer nu, 30 år om 3 veckor och snart färdig trafikledare...

Ja tänk att man snart är 30 år. Den 18:e juli är det dags. Det enda som är trist är att jag jobbar 14-21 på min födelsedag men det får väl lov att gå.

I fredags skrev jag det sista teoriporvet innan jag blir godkänd som fjärrtågklarerare. Jag är godkänd och det känns SÅ bra! Går det som det är tänkt nu så ska jag gå med handledare i två veckor till och sedan börja jobba själv. Spännande!

Midsommarhelgen tillbringade vi hos mamma i Falun. Jag och Hampus körde ner onsdagen före midsommar och Johan kom med tåg på midsommarafton. Hampus har varit hos fotografen för första gången, har inte sett resultaten ännu men jag ser fram emot de. Vi ska åka ner på "visning" i augusti och beställa någon förstoring. Ett besök hos Marre och Calle hann jag med, Johan var sjuk så han fick vara hemma hos mamma. Jag och Hampus träffade även Caroline i Gävle när vi kört Johan till tåget. Det var jättekul att se henne, vi hade inte setts sedan vårt bröllop i juli 2005. Förhoppningsvis kommer vi att ses mer i sommar, de ska bila norr ut så jag hoppas de stannar till hos oss på hemvägen.

Det lutar åt att Johan och jag blir husägare i höst. Vi har hittat ett hus och kommit överrens om ett pris så nu ska vi bara ta dit en besiktningsman som får kolla igenom huset. Håll tummarna för att besiktningsmannen inte hittar något!!

Nu ska jag gå och ta in tvätten. Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback