Mina 2 sista veckor:

Ja, så var det dags för en uppdatering igen. Det har varit så mycket sista veckorna så jag har inte hunnit med att göra mer än det som bara måste göras.

Om vi börjar för två veckor sedan så var mamma på besök. Vi tog enn tur till Sundsvall och shoppade, det var trevligt. Det blev lite småplock och massa mat. Hampus var också med. Han är dock inte i någon bra fökja med och shoppa-ålder. Han vill inte sitta still i vagnen längre utan ska bara springa runt. Mamma stannade över helgen och vi passade bl a på att fira Hampus som blev 2 år den 3/11. Mamma åkte hem igen den 2/11 och då på eftermiddagen hade vi bjudit in tre av Hampus små kompisar på kalas så 3 små killar kom med föräldrar och busade och fikade. Det var trevligt, kul för pojkarna att ses och även för föräldrarna som fick prata lite. När barnen var små umgicks vi en del när man var föräldraledig men nu är det långt mellan gångerna man ses.

Förra tisdagen var jag bjuden till Stöde på scrapträff. Studieförbundet Vuxenskolan har en kurs där. Det var ju tänkt att jag skulle ha kurs i Ånge men det blev för få anmälda så det blev inget, inte i höst i alla fall. Hur som helst så bjöd kursledaren i Stöde in mig att vara med på deras sista träff för i höst. Det var roligt att få komma på besök och titta lite och prata med likasinnade. Jag tog mig äntligen för att börja med min morbrors julkortbeställning och det kändes bra. Så mycket mer än att måla motiv, biga kort och skära ut papper att på korten hann jag inte så det var bara att fortsätta hemma igåf men det återkommer jag till.

Förra veckan bestod annars mest av jobb vid panel som vanligt. Jag fick dock prova på att sitta på tåglederiet en dag med Putte och så var det utbildning i e-tam en dag. Helgen tillbringade vi hemma. I lördags kom pappa med sambo på besök för att  fira Hampus i efterskott. Hampus fick en stor grön traktor som redan är välanvänd där hemma. I söndags klarade vi av sista kalasandet då Johans familj kom för att fira Hampus. Då hade vi firat i 4 dagar så man var rätt så nöjd och det tror jag även att Hampus var.
 
Denna veckan har jag varit ledig måndag och tisdag och nu jobbar jag första natten av tre. Jag har varit hemma med Hampus och tagit det lugnt. Det har varit skönt. Igår kväll kom Katrin på besök för att pyssla. Hon fick en pysselkväll i födelsedagspresent av mig när hon fyllde. år tidigare i höstas. Det var en jättetrevlig kväll och jag fick en del gjort. Julkorten som min morbror beställt blev klara och jag blev även klar med en beställning på 4 tändsticksaskar med hösttema blev också klara. Nu har jag bara en beställning kvar på ett födelsedagskort så det känns helt ok.

Ja det var väl vad jag pysslat med de sista veckorna. Nu är ni all caught up!

Nu ska jag jobba vidare!

Kommentarer
Postat av: Pia

kul att läsa.. kan förstå att ni var nöjda efter fyra dagars födelsedagsfirande. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback