Slut på semestern!

Ja i måndags var det dags att åka till jobbet igen efter semestern! Det gick över förväntan måste jag säga. Det var en lugn dag så det kändes helt ok att vara tillbaka. Vetskapen om att jag bara ska jobba ca 2.5 månader till hjälper ju också upp det hela! :)

Vi har varit på vårt första ultraljud och där visade det sig att jag var betydligt längre gången än vi trott så nu är bf ändrat till 5 oktober istället för 19 november. Lite skillnad eller hur? 5-6 veckor bara for förbi i en hast men det känns helt ok tycker jag. Om det varit min första graviditet så kan jag tänka mig att jag skulle kännt mig snuvad på de veckorna men så känner jag inte. Vi har ju liksom allt här hemma i stort sett. Lite nya kläder vill jag nog köpa men annars finns ju det mesta. Ska bli SÅ mysigt att tvätta bebiskläder, sätta upp spjälsängen, fixa vagnen etc.

Sista semesterveckan for förbi i en hast. Vi tillbringade ett par dagar hos Johans mormor och morfar i deras stuga. Det tyckte Hampus var toppen! Han fiskade (med lite hjälp) för första gången och drog upp ett par abborrar. Vi hann också med en tur till Kilafors för att hälsa på pappa och Gun. Vi tillbringade en dag på Furuvik med pappa, Gun samt Guns döttrar med familjer. Hampus tyckte det var roligt, han gillade karusellerna mer än djuren:).  Vi har också varit och åkt ånglok i en liten ort som heter Jädraås. När pappa fyllde 65 år i januari så fick han i present att han skulle få köra ånglok en dag i Jädraås och i söndags så var det då äntligen dags. Hampus tyckte det var kul ända tills loket tutade, då ville han bara gömma sig.

Nu ska jag snart gå och sova, imorgon väntar ännu en tidig morgon!

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Marre

Vi tackar så jättemycket för det fina kortet från Jädraås! =) Du är så gullig som alltid kommer ihåg att skicka kort. Hoppas det är bra med er i regnvädret. Gör väl kanske inte så mycket att jobba när det är såhär trist ute...? Blä... Vi håller på och tvättar och packar för fullt inför Gotland. Åker tidigt imorgon vid 6.30. Färjan går 12.50 från Nynäshamn, men man vill jua ha gott om tid på sig. Vi får se till att ha ett riktigt maraton-snack på teelfon när vi kommer hem igen. =) Länge sen! Sköt nu om er och klappa på magen från oss, så hörs vi snart! Hälsa! KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback